I februari 2013 lanseras Key Adds - ett helt unikt platsannonsverktyg som preciserar de beteenden som medarbetaren ska ha för att skapa önskat resultat och kugga i kulturen.
Nu kan ni bygga extern och intern attraktionskraft på exakta förväntningar. Ni gör det genom Keys unika platsannonsverktyg Key Adds som hjälper er att precisera vilka beteenden som önskas av kandidaten för att han/hon ska kunna leverera rätt resultat och bli medskapare av er kultur. För när konkurrensen om talangerna når kulingstyrka räcker det inte att bara presentera önskade personlighetsdrag och kvalifikationer i platsannonsen.
Attraherar
ni medarbetare med rätt beteenden?
Platsannonsen är den marknadsföring som människor
sätter högst tilltro till. Därför är den så kraftfull men underskattad som
attraktionsskapare och varumärkesbyggare. Mantrat som styrt innehållet i har varit "Hire for attitude, train for skills". Talangjakten har alltså kommit att handla mycket om att hitta rätt personlighet. Problemet är att kandidaten inte får veta vilka beteenden rollen kräver,
när det står ”affärsmässig”, ”drivande” och andra önskade personlighetsdrag.
Därför blir förväntningarna kring rollen diffusa.
Glasklara förväntningar och paketeringar som gör jobbet.
En platsannons som verkligen gör jobbet talar direkt
till hjärta och hjärna och är essensen av det ni kan lova som arbetsgivare. Den
preciserar som sagt de personliga beteenden som krävs för att kunna ”leverera” och kugga i kulturen.
Det är precis den skärpan i argumenten vi
kan garantera med platsannonsverktyget Key Adds. För att slå an rätt tonalitet i texten, strukturera innehållet och paketera helheten får du också professionell hjälp av våra durkdrivna copywriters. De har många års erfarenhet från platsannonsproduktion. De har bland annat varit med och byggt attraktionskraft och arbetsgivarvarumärke för uppdragsgivare som; Arla Foods, Lidingö Stad, ABB, Cura Apotek, Telenor, Danderyds kommun, Folksam, Telge med flera.